Najdi:
KOPA
Celovite informacijske rešitve na enem mestu
torek, 28.6.2011

Dobra praksa standardizacije okolij Windows 7 predstavljena na NT konferenci

Kot vsako leto se je tudi letos v Portorožu odvijala Microsoft NT konferenca, na kateri predstavljajo nove rešitve, ki temeljijo na Microsoftovih platformah. Tokrat pa je bila ta konferenca za Kopo še posebej zanimiva, saj smo skupaj s podjetjem Metal Ravne d.o.o. predstavljali celovito prenovo njihovega informacijskega sistema.

Skupaj z informatikom Urošem Glavarjem iz podjetja Metal Ravne sva pripravila predavanje z naslovom: „Preidimo z gašenja požarov na sajenje dreves! Nadzor in upravljanje IT“. Predstavila sva potek celovite prenove informacijskega sistema s poudarkom na nadzoru in upravljanju uporabniškega okolja.

Podjetje Metal Ravne je leta 2008 začelo s projektom celovite prenove informacijskega sistema, ki je vključevala  zamenjavo strojne opreme kot tudi posodobitev infrastrukturnega okolja (posodobili in uredili smo aktivni imenik, vpeljali DFS, naredili prehod na poštni sistem Exchange, ...). Med ostalim smo izvedli konsolidacijo in poenotenje podatkovnih zbirk na platformi SQL 2008, vpeljali virtualizacijo in standardizirali informacijsko okolje.

Stanje pred prenovo informacijskega stanja


Odločitev za takšno prenovo informacijskega sistema je bila sprejeta predvsem zaradi neusklajenega okolja na delovnih postajah (Windows 98, 2000, XP), neenotne programske opreme, nenadzorovanega posodabljanja programske opreme in neenotne politike dodeljevanja pravic posameznim uporabnikom na delovnih postajah. Določeni uporabniki so imeli administratorske pravice, kar je pomenilo možnost inštalacije raznih programov in posledično večjo verjetnost okužbe delovnih postaj. Podatki niso bili centralizirani in posledično nearhivirani. Ni bilo nadzora nad vsebino oziroma tipom datotek (filmi, mp3, … ). Uporabniki so imeli dostop do vseh bližnjic v Start meniju (igre, sistemska orodja, …), obenem pa ni bilo celovitega centralnega pogleda v stanje delovnih postaj in sistema avtomatskega obveščanja o napakah. Glede na omejeno število ljudi v oddelku informatike in področij, za katera je potrebno skrbeti, so informatiki večino časa porabili za gašenje požarov na delovnih postajah in jim je preprosto zmanjkovalo časa za osnovno dejavnost informatike v podjetju – iskanje informacijskih rešitev, ki bi pripomogle k boljši podpori uporabniku, boljši in hitrejši informaciji, novih storitvah. Cilj projekta je tako bil korenito spremeniti zatečeno stanje in preiti od gašenja požarov k sajenju dreves.

Priprave so bile bistvene


Ključnega pomena pred implementacijo in pripravo na projekt je bila podpora vodstva, ki ga je bilo potrebno dobro seznaniti z vsemi podrobnostmi implementacije. Pripraviti je bilo potrebno ustrezne pravilnike in določila, ki zajemajo verzije operacijskih sistemov, verzije programov ter količinske omejitve za hrambo datotek in predalov za e-pošto.

Za uspešno izvedbo takšnega projekta je bilo potrebno tudi dobro predhodno načrtovanje. Upoštevati je bilo treba različna pravila za različne sektorje ljudi v podjetju ter urediti vso potrebno dokumentacijo glede zahtevkov in postopkov, katerih se morajo uporabniki držati, če hočejo dobiti posebne pravice. Sistem namreč mora biti v osnovi načrtovan tako, da je uporabnikov s posebnimi željami čim manj. Vodstvo je takšno implementacijo podprlo, saj bi se informatiki sicer lahko srečevali s širšim nezadovoljstvom uporabnikov v podjetju.

Pri sami izvedbi projekta je bilo potrebno zbrati informacije o trenutnem stanju (popis strojne in programske opreme), centralizirati podatke, zmanjšati število različnih modelov računalnikov,  zbrati in pripraviti gonilnike. Določiti je bilo treba še primeren čas za prehod s starega na novo okolje.

Pričetek sajenja dreves


Ko je bilo vse pripravljeno za prehod, smo pričeli s prenovo. Prvih nekaj delovnih postaj smo naredili Kopini strokovnjaki, potem pa so informatiki v podjetju Metal Ravne nadaljevali sami in uspešno prestavili vse delovne postaje.  Pred pričetkom je bilo nekaj pomislekov glede tega, kako bodo uporabniki sprejeli novo poenoteno delovno okolje, glede na vse omejitve, ki smo jih uvedli. Strah je bil popolnoma odveč. V veliki večini so uporabniki brez večjih pripomb sprejeli nova pravila, čeprav posameznikom ni odgovarjala kvota dokumentov ali velikost poštnih predalov. Ampak gre za živo stvar, ki se bo prilagaja v skladu s potrebami.

Prednosti prenove za uporabnike informacijskega sistema

  • Poenoteno delovno okolje (Windows 7).
  • V primeru okvare lahko delovno postajo postajo takoj zamenjajo (dve do tri so vedno vnaprej pripravljene).
  • Poenotene verzije programskih paketov.
  • Možna je odprava napak na daljavo.
  • Nadzorovano posodabljanje programskih paketov.
  • Nadzor nad nameščanjem aplikacij.
  • Nameščanje / odstranjevanje aplikacij na daljavo.
  • Zmanjšanje problemov delovanja delovne postaje zaradi zaklenjenega okolja (uporabnik nima pravice nameščati aplikacij).
 
Vsekakor so vpeljane novosti  uspešno pripomogle k lažjemu in hitrejšemu odpravljanju  problemov, ki pa se tu in tam še vedno pojavijo. Zaposleni so dokaj hitro sprejeli novost, ko so ugotovili, da je dosežen osnovni namen prenove sistema, to je večja učinkovitost in lažje delo.

Primož Kos (primoz.kos@kopa.si)
02 88 39 700
Podpora uporabnikom
KOPA rešitev Portal za stranke (PZS)