Najdi:
KOPA
Celovite informacijske rešitve na enem mestu
torek, 13.9.2011

Strateški informacijski sistem



V podjetju GKN, kjer so vzdrževalni informacijski sistem Maximo uvedli leta 2002, prek tega sistema celovito obvladujejo vzdrževalne posege, stroške in zastoje na 320 strojih, za katere vodijo okrog 8.500 pozicij rezervnih delov.
“Prek Maxima obvladujemo celotno dejavnost službe za vzdrževanje. Dejansko imamo vpogled v celotno dogajanje okrog vsakega posameznega stroja, od stroškov storitev in spremljanja porabe ter vodenja zalog rezervnih delov, do spremljanja razpoložljivosti strojev ter spremljanja napak vključno z analiziranjem vzrokov,” je povedal Drago Padežnik, vodja vzdrževanja v podjetju GKN Driveline Zreče.

Za obvladovanje stroškov in upravljanje kakovosti vgrajenih rezervnih delov se poslužujejo tudi vodenja porabe in stanja zalog po dobaviteljih. Prek Maxima imajo podroben pregled nad delom vseh 29 vzdrževalcev, pri čemer spremljajo opravljene ure, tip dela ter na katerih lokacijah in napravah je vzdrževalec delal. Vzdrževalci v GKN-u delajo v štirih izmenah in dnevno opravijo od 20 do 30 posegov. “Poleg tega, da smo hitrejši pri odpravi napak, smo tudi konkurenčnejši, saj je obvladovanje procesa lažje, hitrejše in učinkovitejše, kot prej, ko smo vzdrževanje vodili prek Excela,” je poudaril Padežnik. Pri optimizaciji dela in izvedbi posegov jim je v veliko pomoč obširna zbirka znanja, v katero je vključena zgodovina posegov na posameznih strojih, kakor tudi zbirka informacij o vrstah okvar in rešitev zanje.

Kakovostno preventivno vzdrževanje

V GKNju celotno preventivno vzdrževanje upravljajo s pomočjo sistema Maximo, ki jim prek dnevnih, tedenskih in mesečnih analiz zastojev, posegov ter stroškov pomaga pri planiranju in organizaciji vzdrževalnih aktivnosti.”Poleg tega natančno določajo termine preventivnih pregledov, ki jih izvajajo na primer ob zaustavitvah linij zaradi praznikov ali kolektivnih dopustov, s čimer so še povečali razpoložljivost in učinkovitost strojev, kar se navsezadnje odraža v večjem izplenu proizvodnje.

Preventivno vzdrževanje v GKNju botruje manjšemu številu izpadov in posledično manjšemu izmetu, zaradi stabilnejše proizvodnje pa je manj nihanja v kakovosti. “Gre za povezane učinke. Če stroj več dela, je več obratovalnih ur. Če je manj izmeta, so manjši proizvodni stroški. Če je manj zastojev, so nižji stroški vzdrževanja in s tem obratovalni stroški,” je pojasnil Padežnik. Stroške vzdrževanja, ki jih vodijo prek Maxima povezujejo s stroški proizvodnje, ti podatki pa so osnova pri vsakodnevnem delu vodij proizvodnje, vzdrževanja in najvišjega vodstva. Z izrabo zmožnosti sprotnih analiz delovanja strojev in težav v povezavi s podatki iz proizvodnje so povečali kakovost polizvedenih izdelkov. Na podlagi dobrih rezultatov so v letošnjem letu na primer postali dobavitelj pogonske osi za novo generacijo avtomobilov Mini Morris. Kot je dejal Padežnik, je namreč kakovost eden ključnih kriterijev pri odločanju kupcev in je velikokrat celo na prvem mestu. Nizek izmet je ob tem zagotovo eden od pomembnih dejavnikov, ki vpliva na zanesljivost dobavitelja.

Adut za prihodnost

GKN Driveline načrtuje nadaljnje nadgrajevanje vzdrževalnega informacijskega sistema, predvsem v smeri hitrejšega zajemanja podatkov o kvarnih dogodkih. Gre za vnos podatkov v osrednji vzdrževalni sistem Maximo, bodisi neposredno iz računalniško vodenih strojev prek programskih vmesnikov bodisi prek vstopnih centrov oziroma brezžičnih terminalov z na dotik občutljivim zaslonom za ročno vnašanje podatkov o okvari. S tem bodo zagotovili hitro javljanje napak ter zmanjšali obremenitev vzdrževalcev z administrativnimi opravili, vezanimi na rutinsko vnašanje podatkov. Delovni nalogi se bodo generirali samodejno, brez potrebe po vpisovanju podatkov o lokaciji napake in začetku zastoja, prek katerega se bo dodatno povečala odzivnost vzdrževalcev.

Več informacij: Aljaž Gradišnik (aljaz.gradisnik@kopa.si)
02 88 39 700
Podpora uporabnikom
KOPA rešitev Portal za stranke (PZS)