Najdi:
KOPA
Celovite informacijske rešitve na enem mestu
sreda, 30.1.2013

Sodobno podjetje ima informacijsko podprto vzdrževanje

Produktivnosti, cenovne učinkovitosti in profitabilnosti, kot jo zahteva ekonomija 21. stoletja, ni več mogoče dosegati brez informacijsko vodenega vzdrževanja.



Podobno kot druge poslovne procese si brez 'računalnika' vzdrževanja ne moremo predstavljati. Vzdrževalni oddelki so zaradi že kar kroničnega pomanjkanja razumevanja problematike s strani najvišjega vodstva in posledično omejevanja naložb v informacijsko podporo svojemu delu, večinoma izdelali zasilne rešitve – lastne aplikacije z orodji Microsoft Excel ali Open office Calc. Vendar ali je to dovolj? Vzdrževanje je namreč preveč kompleksna dejavnost, da bi bili lahko odvisni zgolj od svoje iznajdljivosti in znanja v glavah posameznikov. Zahteva upravljanje tehnologije, materialov, kadrov in strojev oziroma naprav, kar je možno optimalno obvladovati samo z ustreznim informacijskim sistemom.

Namenski informacijski sistemi za podporo pri vzdrževanju naslavljajo tri glavne gradnike sodobnega vzdrževanja: operativno vzdrževanje (OV), upravljanje vzdrževanja (UV) ter samo informacijsko podporo (IP). Kateri bi bil najboljši informacijski sistem za vzdrževanje potemtakem poda preprosta formula:
1 (OV) * 1 (UV) * 1 (IP) = 1

Slabša 'kondicija' ene izmed treh komponent vzdrževanja bo povzročila slabše vzdrževanje v celoti, kar z drugimi besedami pomeni več in daljšanje zastojev, nižjo razpoložljivost in učinkovitost ter slabšo kakovost izdelkov in storitev. Vsi ti dejavniki se posredno in neposredno odražajo v dvigu stroškov oz. nižanju dobičkonosnosti podjetja. To pa je lahko v današnjih zaostrenih gospodarskih razmerah ključno za uspešen razvoj ali preživetje na trgu.

Prispevek je povzetek strokovnega članka Aljaža Gradišnika (aljaz.gradisnik@kopa.si), sodelavca Kope, ki je bil objavljen v zadnji številki revije Vzdrževalec.

Članek lahko prenesete tudi s Kopine spletne strani.

02 88 39 700
Podpora uporabnikom
KOPA rešitev Portal za stranke (PZS)