Najdi:
KOPA
Celovite informacijske rešitve na enem mestu
ponedeljek, 14.9.2015

Digitalno poslovanje je poslovna stvarnost

Uresničevanje digitalne strategije je možno le ob podpori kakovostnih in izkušenih tehnoloških partnerjev.

Poslovanje se spreminja. Hitreje kot kdaj koli prej. Nove tehnologije, novi načini komunikacije in pridobivanja informacij ter nova pričakovanja strank narekujejo od podjetij in ustanov premislek o delovanju v novih okoliščinah – v digitalni družbi. Po napovedih bo leta 2020 prek digitalnih kanalov povezanih več kot 7 milijard ljudi in podjetij ter 35 milijard naprav.

Digitalizacija odpira povsem nove dimenzije poslovanja. Po eni strani gre za nove pristope pri izvajanju postopkov, ki so vključevali veliko človeškega dela in se lahko izvedejo samodejno, na primer turistične rezervacije. Spreminjajo se poslovni modeli, na primer pri prodaji, ki iz podatkov o nakupnih navadah strankam samodejno pripravljajo aktualne ponudbe.



Digitalno poslovanje pomeni storitev opraviti takoj, pri čemer nisi omejen z obsegom poslovnih dogodkov ali z delovnim časom, hkrati pa si bolj odziven in prilagodljiv,” je povedal Marjan Gobec, direktor Kope.

Potrošniške navade, kot so pridobivanje informacij o izdelkih, takojšnje naročilo prek spleta, spremljanje statusa dobave ter pričakovanje povratnih informacij s strani ponudnika, se prenašajo tudi na poslovanje med podjetji. In to s pospeškom. Da bi lahko dosegli takšno agilnost, interaktivnost in dosegljivost morajo ponudniki, bodisi proizvajalci, trgovci bodisi ponudniki storitev, od finančnih ustanov do javne uprave, oblikovati takšne poslovne sisteme, ki so popolnoma digitalni.

Kje začeti z digitalizacijo?

Podjetjem, ki so informatizacijo uporabljala zgolj za podpiranje tekočih poslovnih izzivov, niso pa na njej gradila konkurenčne prednosti, predstavljata digitalizacija in vizija delovanja z njo številne izzive. “Organizacije dejansko morajo sprejeti poslovno strategijo, ki temelji na digitalnem poslovanju. Velikokrat je problem, da ni prave ideje, kaj in kako začeti, še manj pa so uspešne pri iskanju kompetentnih partnerjev, ki bi jim pri prehodu na digitalno poslovanje pomagali,” je izpostavil Gobec.

Pri poslovanju velja, da se porabi 20 odstotkov časa za 80 odstotkov nalog, zato je smiselno digitalizirati procese, za katere se porabi največ časa in kjer se ustvarja največja dodana vrednost. Običajno podjetja digitalizirajo storitve čelne pisarne, na primer podprejo spletno in mobilno naročanje, avtomatizirajo nakupni proces in distribucijo. Po drugi strani je možno z uporabo informacij, ki se samodejno generirajo iz analitičnih sistemov, na osnovi velikih količin podatkov (big data) samodejno optimizirati plane in prožiti naloge proizvodnji, na primer spremljati pretekla sezonska nihanja in vremenske podatke pri proizvodnji hrane.

Priložnost za pogumne in ustvarjalne

Z digitaliziranimi storitvami je bistveno lažje vstopati na trg kot s konvencionalnimi. Dober primer so spletne trgovine ali mednarodne storitve, ki bi v fizičnem svetu narekovale visoke naložbe in veliko časa za vzpostavitev podružnic ali mreže poslovalnic delovanja. “Digitalno poslovanje zmanjšuje poslovna tveganja, kar pomeni, da so lahko podjetja bolj ustvarjalna in pogumna pri razvoju novih modelov in storitev. Za izvedbo digitalne strategije pa je treba spremeniti tudi način sodelovanja z IT podjetji; transakcijski model je treba zamenjati z modelom partnerstva, kratkoročne cilje z dolgoročno vizijo, nakup rešitev pa z zakupom zmožnosti. Orientirati se je treba k integraciji dobrih, že izdelanih rešitev ter pogodbe, ki temeljijo na obvladovanju tveganj, zamenjati s pogodbami, ki temeljijo na zaupanju in sodelovanju,” je razložil Gobec.

Povezan poslovni sistem

Digitalno poslovanje ne pomeni samo, da so vsi podatki in informacije v elektronski obliki, ampak tudi, da se poslovni procesi in delovni postopki izvajajo digitalno. “Digitalizacija celotnega dogajanja omogoča izvedbo avtomatizacije procesov, pri čemer se uporablja tako notranje informacijske vire kot tudi zunanje, na primer storitve v oblaku,” je pojasnil Gobec. V takšnem sistemu je možno samodejno obvladovati kritične točke sistema in se na dogajanje ustrezno odzivati. Kupcem se lahko samodejno pošilja informacije o izvajanju naročila, po drugi strani pa ima kakovostne informacije za odločanje tudi vodstvo.

Načrtovanje poslovanja se izboljša, saj se v vsakem trenutku ve, kaj se v poslovnem procesu dogaja. Hkrati se poslovnim partnerjem in kupcem ponudi storitve, ki so informacijsko bogatejše, zagotavljajo večje zadovoljstvo in pripadnost.

Inovacije v poslovnem modelu

Digitaliziran poslovni sistem organizaciji omogoča hitro prilagajanje spremembam v poslovnem okolju, po drugi strani pa lažje izboljšuje sistem. Prek digitalnega povezovanja z vsemi deležniki v vrednostni verigi lahko oblikujejo poslovne modele, ki niso samo bolj učinkoviti, ampak povečujejo konkurenčno prednost. Prav digitalno poslovanje namreč odpravlja meje med posameznimi podjetji in panogami, pri čemer vzpostavlja nove vrednostne verige in poslovne priložnosti, ki jih tradicionalno poslovanje ne omogoča.



“Kopa premošča prepad med vsebino in tehnologijo. Dejansko osmišljamo tehnologijo in strankam pomagamo pri digitalizaciji poslovnih procesov in modelov, ki spremljajo prehod iz klasičnega na digitalno poslovanje.” Marjan Gobec, direktor, Kopa d.d.



  • Postavljen zgornji sestavek  z zgodbo digitalizacije v Tosami lahko preberete TUKAJ
  • Najnovejši info@KOPA 2015 z ostalimi zgodbami o digitalizaciji podjetij pa naročite na marketing@kopa.si 



02 88 39 700
Podpora uporabnikom
KOPA rešitev Portal za stranke (PZS)