Nekatera slovenska proizvodna podjetja z digitalno transformacijo že tlakujejo prednost pred svetovno konkurenco.
V okviru prvega sejma v Sloveniji inovativnih digitalnih rešitev “Feel the future”, je potekala okrogla miza z naslovom »Koraki do zmage – Izkušnje in izzivi po prvi četrtini digitalne preobrazbe podjetij«. Na okrogli mizi so ugledni slovenski menedžerji Edvard Reven, Metrel, Andrej Božič, Steklarna Hrastnik, Bogdan Kadiš, Monter Dravograd, gostitelj Marjan Gobec iz slovenjgraške Kope ter podpredsednik GZS Igor Zorko, razpravljali o dobrih praksah in učinkih digitalne transformacije.
Najpomembnejši zaključki omizja so bili, da je digitalizacija že v polnem teku in da zgodnjim uporabnikom prinaša konkurenčno prednost. Tisti, ki po »prvih minutah tekme« še zaostajajo, bodo zaostanek sicer lahko izničili, vendar morajo z digitalno preobrazbo začeti takoj.
Danes lahko podjetja glede vlaganj v digitalizacijo razdelimo v tri skupine. Najdlje so podjetja iz avtomobilske in procesne industrije, ki so bila v to prva primorana in tudi sposobna veliko vlagati, v drugi skupini so podjetja, ki digitalizacijo v zadnjih nekaj letih že izvajajo in sledijo razvoju, v tretji pa so podjetja, ki z digitalizacijo še niso niti začela.
»Tisti, ki še niso začeli z digitalizacijo so v odmiranju in vanje ne bi vložil niti evra,« je poudaril Andrej Božič, svetovalec za strateški razvoj v Steklarni Hrastnik, d. o. o.
»Če z digitalizacijo ne bi začeli, nas ne bi bilo več. Danes lahko hitro odreagiramo, menjamo načrte in ukrepamo, saj takoj ugotovimo, kaj nam nosi dobiček in kaj ne. Konkurente, tudi v Nemčiji, smo prehiteli, ker smo hitrejši in bolj prilagodljivi,« je povedal Bogdan Kadiš, direktor v Monter Dravograd, d.o.o.
Predstavniki uspešnih podjetij se intenzivno digitalizirajo na različnih področjih. Večinoma so se digitalizacije lotili po manjših korakih in preizkušali, kje lahko z digitalno transformacijo dosežejo konkretno prednost pri produktivnosti, stroškovni učinkovitosti , trženju, prodaji … Vendar tudi podjetjem, ki so sedaj v dobri digitalni kondiciji, zmaga še ni zagotovljena.
»V Metrelu smo znali biti v koraku s časom. S pomočjo digitalizacije pridobivamo podatke in sledimo proizvodnji. Če to imaš, potem lahko proizvodnjo tudi izboljšuješ,« je potrdil Edvard Reven, direktor Metrel d.d. Podjetje razširja digitalizacijo na vsa poslovna področja, vključno s svojimi visoko tehnološkimi izdelki in storitvami za njihove uporabnike.
»V IKT-panogi imamo veliko izobraženih kadrov z znanji in visoko zavedanje o pomembnosti digitalne transformacije. Vendar za zmago ne bo dovolj samo kondicija, ampak se rabi dodaten preboj, da bodo IKT-ponudniki stopili skupaj in povezali svoje rešitve,« je povedal Igor Zorko, podpredsednik GZS in predsednik Združenja za informatiko pri GZS.
Nastopajoči na omizju so se strinjali, da se tudi v poslu odvija tekma in da lahko zaostanek še nadoknadiš, če delaš prav. »Slovenska podjetja v digitalizaciji v splošnem še nekoliko zaostajajo, zato jim pomagamo tako, da jim ponudimo pragmatične rešitve, s katerimi ujamejo stik in začnejo delati nadaljnje varne in preizkušene korake v digitalizacijo« je povedal mag. Domen Ocepek, vodja razvoja programske opreme v podjetju Kopa d. d.
Pri tem bo poleg uvajanja najsodobnejših tehnologij ključno sprejemanje ustreznih poslovnih strategij, preizkušanje in uvajanje inovativnih poslovnih modelov ter pridobivanje ustreznih digitalno kompetentnih kadrov. Konkretne, že preizkušeni rešitve za digitalizacijo bodo tako po eni strani pomagala podjetjem, da bodo postala bolj učinkovita, po drugi strani pa jim bodo s kombinacijo izkušenj in sodobnih tehnologij odprla nove poslovne priložnosti.
Okroglo mizo je povezovala Sanja Modrič, ki je s posebnim gostom Sašo Dončičem vlekla zanimive vzporednice med tekmo, ki se odvija na področju digitalizacije podjetji in tekmami naših zlatih košarkarjev na zadnjem evropskem prvenstvu. Primerjave so pokazale, da sta tehnologija in znanje pomembna in lahko prineseta konkurenčno prednost, še pomembnejši pa so ljudje, ki s svojo zagnanostjo in z vero v zmago velikokrat dosegajo sanjske rezultate.