Vloga umetne inteligence v kadrovski službi

Avtor: Kopa d.d.

V sodobnem poslovnem svetu se kadrovska funkcija vedno bolj spoprijema s kompleksnimi izzivi in pritiski. Kadrovske službe bodo tako morale svoj pristop pri razumevanju in načrtovanju prihodnjih potreb zaposlenih znova in znova posodabljati. V raziskavi Future of HR 2020 je sodelovalo več kot 1.300 kadrovskih managerjev in 56 odstotkov jih pravi, da je največji izziv za njihovo delo pripraviti zaposlene na umetno inteligenco in povezane nove tehnologije. Tako bo eden izmed številnih izzivov sodobne kadrovske službe oblikovanje delovne sile prihodnosti. Organizacije bodo pri najemu nove delovne sile začele s prihodnjimi poslovnimi scenariji in se od tam premikale proti sedanjosti. Aktivnosti povezane z gradnjo in načrtovanjem nasledstev se bodo morale sproti prilagajati nenehnim prihodnjim  spremembam. Pri tem bo sodelovanje z vodstvom nujno.

Ena izmed rešitev, ki lahko olajša delo kadrovske službe in prispeva k učinkovitejšemu upravljanju s človeškimi viri je uporaba umetna inteligence. Umetna inteligenca je namreč sposobna opravljati naloge, ki običajno zahtevajo človeško znanje in sposobnosti, prinaša inovativne rešitve in avtomatizira številne procese v kadrovski službi. Že omenjena raziskava je pokazala, da kadrovski managerji večinoma menijo, da zaposleni zaradi razvoja umetne inteligenca potrebujejo dodatno izobraževanje in usposabljanje. Za dve tretjini vprašanih je bila to prednostna naloga in kar 77 odstotkov jih je v naslednjih letih nameravalo dodatno usposobiti do 30% vseh zaposlenih na področju digitalnih tehnologij.

Kako lahko umetna inteligenca izboljša delovanje kadrovske službe ter kakšne so izzivi za kadrovske sistemske rešitve, povezane z implementacijo te tehnologije?

Z razvojem umetne inteligence se odpirajo nove možnosti za boljšo analizo podatkov, avtomatizacijo rutinskih nalog in personalizacijo storitev za zaposlene.

Prvi izziv se pojavlja na področju Selekcije in izbora novih kandidatov za zaposlitev. S pomočjo AI bodo podjetja lahko vzpostavila objektivnejše in učinkovitejše postopke. Strokovnjaki bodo z njeno pomočjo lažje identificirali in izločili neustrezne kandidate za zasedbo razpisanega delovnega mesta. Kandidate bo pomagala analizirati z več vidikov in tako analizirati njihove kompetence, osebnostne lastnosti in izkušnje). Intervjuji bodo avtomatizirani in tako omogočali zajem večjega števila kandidatov naenkrat. Napredni algoritmi in analitična orodja pa pripomorejo pri fazi prepoznavanja najprimernejših profilov glede na zahteve posameznega delovnega mesta.

Onboarding proces bo umetna inteligenca izpopolnila na področju avtomatizacije procesov priprave in distribucije onboarding dokumentacije, vzpostavitvi urnikov za novo zaposlene, opravljanju administrativnih opravil ter obveščanju zaposlenih o zanje pomembnih informacijah in dogodkih. Umetna inteligenca bo lahko pomagala pri postopku personalizacije onboarding procesa, ki bo kandidatu pisan na kožo.

Chatboti in umetna inteligenca bosta v kadrovski službi sodelovala z roko v roki. Chatboti namreč pogosto uporabljajo tehnologije umetne inteligence, saj so tako učinkovitejši. Umetna inteligenca Chatbotom omogoča učenje in prilagajanje na podlagi interakcij z uporabniki, kar omogoča bolj personalizirano in avtomatizirano izkušnjo. Znotraj sistemskih rešitev bodo takšni Chatboti omogočali lažjo, hitrejšo in preprostejšo komunikacijo s kandidati.

Umetna inteligenca bo v obstoječih sistemskih rešitvah močno vplivala na obstoječe izobraževanje in usposabljanje zaposlenih. Z njeno pomočjo bomo potrebe in cilje zaposlenih lažje analizirali ter tako zanje pripravili izobraževalno vsebino, ki bo zanje najustreznejša. Pomagala bo tudi pri distribuciji izobraževalnih materialov, ocenjevanju uspešnosti usposabljanja ter sledenju napredku, kar bo omogočalo boljše razumevanje učinkovitosti izobraževalnih programov in prilagajanju le-teh za boljše rezultate. Poleg tega bo AI ponudila zaposlenim možnosti notranje mobilnosti, ki bodo temeljile na njihovih željah, spretnostih in odprtih priložnosti v podjetju.

Vsak zaposleni ima specifična vedenja in preference. Umetna inteligenca bi na tem področju lahko ustvarila prilagojene programe za vzpodbujanje motivacije v delovnem okolju. Poleg tega bo naš nepogrešljiv partner pri soustvarjanju inkluzivnejšega delovnega okolja, kot pomembnega dela vsake  organizacijske kulture.

Uporaba umetne inteligence v sodobni kadrovski rešitvi KOPA HRM nam predstavlja izziv in rokave smo pošteno zavihali tudi na tem področju.

Viri: